Terapii Complementare Mixte

TERAPII COMPLEMENTARE, MEDICINA ALTERNATIVA

header_img

Tratarea Depresiei

CONTROLAREA DEPRESIEI

       S-a demonstrat in urma studiilor efectuate ca, tincturile ca si medicamentele au acelasi efect clinic in tratarea depresiei. Un bun remediu in depresie este Sunatoarea. Comisia germana Emonograph a stabilit ca Tinctura de Sunatoare nu are contraindicatii pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, deci nu exista nici un motiv pentru a nu putea fi folosita in aceasta perioada. Dar, medicina ayurvedica prefera alte remedii pentru a evita interactiunea intre sunatoare si imunodeprimante, unele medicamente pentru SIDA sau pilule contraceptive orale. Se pare ca dureaza intre 8-10 saptamani pana se simte beneficiile miraculoase ale plantei. E un factor important in medicina naturista, faptul ca aceste plante sunt la fel de eficiente ca un medicament.. Exista cazuri in care rezultatele sa pot vedea in 4-6 saptamani, cu foarte putine probleme, si acelea erau minore..

       Sebastian Kneipp (pastor si medic), a numit sunatoarea “parfumul lui Dumnezeu”.

        Suferinzi de depresie se pare ca au un nivel scazut de acid folic, care duce in timp la scaderea secretiei de serotonina. Serotonina deriva din Triptofan (aminoacid esential), care se gaseste in anumite alimente cum ar fi naut, ovaz, banane, curmale deshidratate, branza de vaci, iaurt, carne si peste. O modalitate simpla de a asimila triptofanul este 5-HTP dinseminte de Griffonia Simplicifolia. Mai multe studii arata ca 5-HTP este eficient in cazul depresiilor de sezon, cunoscute si drept “melancolia de iarna”. Doza potrivita de 5-HTP este de 50-100 mg/zi, dar asociate cu un regim alimentar adecvat sau alte plante, si completat de antidepresivele natural. Studiile arata ca orice facem ca sa ne crestem stima de sine creste si nivelul serotoninei.

 

         TINCTURI PENTRU BUNA DISPOZITIE :

        Medicina alopata trateaza simptomele, Ayurveda trateaza intregul organism si cauza afectiunii. Tratamentul vine sub forma de ceaiuri, capsule, tincturi si alte remedii naturale. Dar va recomand o combinatie de tincturi pe care le puteti cumpara din magazine sau comanda online pe siturile de specialitate, iar prepararea este foarte simpla :

-       incepem cu Tinctura de Ashwaganda (sau Ginsengul indian) – 85 ml

-       Tictura de Ovaz – 60 ml. Daca sunteti alergic la ovaz sau la gluten, nu va faceti griji, fiindca proteinele nu influenteaza tinctura, iar in acest amestec si in cantitatea prescrisa, nu este considerat alergen. Tinctura de ovaz este un excelent relaxant, ovazul trebuie insa recoltat cand este plin de seva (in cazul in care preparati singuri tinctura).

-       Tinctura de Isop – 60 ml. Este una dintre primele plante medicinale descoperite, dar care insa in ultima vreme a fost neglijata.

-       Tinctura de Ginkgo Biloba – 40 ml. Ginkgo Biloba nu este doar pentru stimularea memoriei (desi acest lucru este binevenit in starile de depresie, dar stimuleaza si circulatia si oxigeneaza creierul). De asemenea relaxeaza sistemul nervos.

-       Tinctura de Rozmarin . Amelioreaza digestia si permite absortia acestor tincturi. De asemenea arde grasimile din sange, colesterolul.

 

Se toarna amestecul intr-o sticla inchisa la culoare (albastra sau bruna). Femeile insarcinate pot lua tinctura de Ginkgo fara colchicine (alcaloid din grupa derivatelor tropolon), desi, in caz de sarcina si depresie as renunta complet la Ginkgo, inlocuind aceasta parte din reteta cu Tinctura de Ovaz. Se ia o lingura din aceasta tinctura dupa ce se agita bine, intr-un pahar cu apa de 250 ml si se consuma. Este mult mai concentrata tinctura decat ceaiul. Se consuma dupa mese, de patru ori pe zi, maximum 4 saptamani.

 

MASURI PREVENTIVE

          Cei suferinzi de depresie au o aciditate gastrica scazuta, astfel suplimentele patrund greu in organism. Depresia afecteaza functiile digestive. Un truc pentru succesul terapiei este cresterea aciditatii gastrice cu tonice amarui digestive, cum ar fi salatele de varza rosie si anghinare inainte de masa. Asociate cu depresia sunt pierderile de calciu, magneziu, potasiu si fier. Un alt factor precursor posibil in declansarea depresiilor sunt alergiile alimentare. Alimentele care provoaca alergii, sunt lactatele, ouale, soia, graul si toti aditivi, conservantii si coloranti sintetici. Se pare ca au legatura cu depresia. Daca vreti sa abordati depresia din perspectiva nutritionala, incepeti cu o alimentatie variata, bogata in acid folic. Alimentele organice de sezon, legumele verzi, semintele germinate, fasolea, morcovul, dovleacul, sfecla rosie, ardeiul capia, orezul brun si cerealele integrale. Eliminati cofeina cu exceptia ceaiului verde. Cantitati mari de cofeina din ceai, cafea, ciocolata si sucuri carbogazoase, va priveaza de vitaminele necesare si va afecteaza glicemia, accentuandu-va depresia.. Evitati mancarurile bogate in zahar si faina alba si completati meniul cu legume si salate, cu suc de lamaie si usturoi, evitand untul topit si dresingurile grele din comert. Consumati alimente cu nivel ridicat de vitamin B, ca sparanghelul, legume verzi si alte cereale, ca mei, amaranth (pseudocereala originala din Peru), quinoa (cereala foarte bogata in vitamine si minerale) si hrisca. Principalele suplimente naturale sunt SAM-e, L-tyrosine, D-fenilalanina si L-teanina. SAM-e este recomandat si pentru durerile de articulatii, dar este destul de scump. Este un bun energizant, dar pentru un ficat sanatos necesarul este de 8 g/zi.

         Unul dintre primii pasi de a scapa de depresie, este sa acceptati adevarul. Nu este un esec sa recunosti depresia si sa decideti sa luati masuri. Daca sunteti intr-o depresie si vreti sa luati masuri, incercati tratamentele despre care am vorbit. Incercati lucruri simple, cum ar fi sa va imbracati in rosu sau albastru, fiindca sunt culori care aduc buna dispozitie. Poate suna superficial, dar mici schimbari ca acestea fac totul. Plimbarile in natura sunt deosebit de benefice in echilibratrea psiho-emotionala. Si nu uitati ca sunt oameni intr-o stare mai grava decat a voastra, care s-au salvat pe cale naturala.

 

Planul nutritional al grupei sanguine AB4

Planul nutritional al grupei sanguine AB4

(Enigmaticul)

 

Generalitati :

-       cea mai mare adaptabilitate la schimbarile de mediu si dieta

-       sensibilitate digestive

-       capacitate imunitara mare

-       adaptabilitate la stress prin spiritualitate, exercitiu fizic si energie creatoare

-       un mister evolutionist

 

        Grupa sanguine AB4 are mai putin de 1000 de ani vechime (2-5 % din populatia lumii).

 

Alimente care favorizeaza cresterea in greutate :

-       carnea rosie : slab digerata, se deoziteaza sub forma de grasimi si este toxica tranzitului intestinal

-       fasolea (mare, lima) : inhiba eficienta insuluinica, determina hipoglicemia, incetineste rata metabolica

-       seminte de porumb, hrisca, grau : determina hipoglicemie, diminueaza metabolismul

 

Alimente care favorizeaza scaderea in greutate ;

-       tofu : mentine metabolismul

-       produse marine : mentin metabolismul

-       produse lactate : normalizeaza productia de insulin

-       legume verzi : normalizeaza metabolismul

-       ananas : favorizeaza digestia, stimuleaza peristaltismul intestinal

 

 

1.     Carne :

-       benefic : miel, oaie, iepure, curcan

-       neutre :ficat, fazan

-       de evitat : carne de vita (macra si toccata), bivol, carne de pui, gaina de tara, rata, gasca, carne de porc, carne de vitel, carne de vanat, mezeluri, inima, potarniche, prepelita

 

2.     Alimente marine :

-       benefic : cod, biban oceanic, macrou, sturion, stiuca, sardine, pastrav, scrumbie, melci

-       neutre : bluefish, crap, caviar, hering, midie, scoici, rechin, biban argintiu, calmar, peste spade, somn, biban (alb, galben), somon

-       de evitat : ansua, barracuda, biban cu branhii albastre, moluste, scoici de mare, crab, rac, tipar, platica, broasca, hering murat, calcan, caracatita, stride, biban marin, creveti

 

3.     Produse lactate si oua :

-       oua : 3-4/saptamana

-       benefic : branza de capra, branza ricotta, iaurt, branza fete, branza farmer, lapte de capra, smantana acra (degresata), kefir, mozzarella

-       neutre : cazeina, branza cu smantana, branza telemea, branza mixta, branza de soia, lapte de soia, zer

-       de evitat : branza Americana, blue cheese, unt, lapte batut, camembert, inghetata, parmezan, lapte integral

 

4.     Uleiuri si grasimi :

-       benefice : ulei de masline

-       neutre : ulei de canola, ulei de ficat de cod, ulei de seminte de in, ulei de arahide

-       de evitat : ulei de porumb, ulei de seminte de bumbac, ulei de sofran, ulei de susan, ulei de floarea soarelui

 

5.     Nuci si seminte :

-       benefice : castanet, arahide, unt de arahide, nuci,

-       neutre : unt de migdale, migdale, nuci braziliene, acaju, nuci macadamia, nuci de pignola )pin), fistic

-       de evitat : alune, seminte de dovleac, unt de susan, seminte de susan, seminte de mac, unt de floarea soarelui, seminte de floarea soarelui

 

6.     Legume :

-       benefice : fasole rosie, fasole pinto, fasole navy, linte verde, soia, sfecla, frunze de sfecla, castravete, broccoli, conopida, telina, pastarnac, papadie, vinete, patrunjel, usturoi, nap, mustar verde, ciuperci, cartofi dulci, tofu,

-       neutre : fasole (cu boabe late, aramie, Nordica, verdesaltareata, cataratoare, alba), linte (domestica, rosie), mazare (verde, pastai), asparagus, muguri de bambus, varza (rosie, alba), chimion, cicoare, coriandru, varza chinezeasca, chimen dulce, ghimbir, hrean, guile, praz, laptuci, ciuperci (toate tipurile), morcovi, masline (verzi, grecesti, spaniole), ceapa (verde, rosie, galbena), cartofi (rosi, albi), dovleac, andive, alge, spanac, varza de bruxelles, dovlecel, sfecla, rosi, ridichi, castan de apa, zucchini

-       de evitat : fasole neagra, fasole mare, fasole lima, mazare neagra, anghinare (domestica, de Ierusalim), avocado, porumb (alb, galben), fasole lima, masline negre, ardei (verzi, rosi, galbeni), ridichi

 

7.     Cereale si paine :

-       benefic : mei, tarate de ovaz, boabe de secara, faina de ovaz, tarate de orez, orez expandat, secara alba, paine de orez brun, mei, paine de secara, paine din grau germinat, paine din faina de soia, faina de ovaz, faina de orez, faina de secara, faina din grau germinat, basamati de orez, orez (brun, alb, salbatic)

-       neutre : amaranth, orz, crema de orez, crema de grau, faina de cartofi, cereal combinate, fulgi de soia, tarate de grau, germeni de grau, paine fara gluten, lipie, paine policerealiera, paine din secara alba, paine din grau integral, faina de cus-cus, faina de grau arnaut, faina graham,

-       de evitat : hrisca, fulgi de porumb, faina de porumb, paine din porumb, paste fainoase cu anghinare, faina de orz

 

8.     Fructe :

-       benefice : cirese, merisor, smochine (uscate, proaspete), struguri (verzi, negri, rosi), ananas, grapefruit, kiwi, lamai, agrise, prune (negre, verzi, rosi)

-       neutre : mere, tei, caise, mure, affine, coacaze, curmale, pepene (toate tipurile), capsuni, mandarine, piersici, papaya, pere, patlagina, prune uscate, stafide, smeura

-       de evitat : banana, nuci de cocos, guava, mango, portocale, curmale japoneze, rodi, rubarba

 

9.     Sucuri :

-       benefice : varza, morcov, telina, cirese negre, merisor, struguri, papaya

-       neutre : mar, cidru de mere, caise, castravete, grapefruit, ananas, prune uscate, apa cu lamaie, suc de legume si fructe (din cele premise)

-       de evitat : portocala

 

10.Mirodenii si condimente :

-       benefic : curry, usturoi, hrean, atrunjel,

-       neutre : agar, busuioc, dafin, sirop de orez brun, menta, salvie, mustar uscat, nucsoara, ardei, ardei capia, sirop de orez, rozmarin, sofran, vanilie, sare, cimbru, sos de soia, zahar brun, tarhon, turmeric, otet de vin rosu, otet de cidru de mere, otet balsamic gem (din fructele premise), maioneza, mustar, ,

-       de evitat : cuisoare englezesti, esenta de migdale, anason, malt de orz, amidon de porumb, otet alb, sirop de porumb, piper negru, piper boabe, boia de ardei, ketchup, muraturi,

 

11.Ceaiuri de plante :

-       benefice : echinaceea, brustura, musetel, ghimbir, paducel ginseng, ceai verde, radacina de lemn dulce, macese, Frunze de capsun

-       neutre : iarba matei, ardei rosu, papadie, soc, voronic, dude, patrunjel, menta, Frunze de zmeura, salvie, iarba sfantului Ioan, ulm alunecos, valeriana, verbena, mesteacan alb, scoarta de stajar alb, coada soricelului, sta=evie galbena

-       de evitat : aloe, podbal, matase de porumb, gentian, hamei, tei, lumanarica, trifoi rosu, rubarba, traista ciobanului, gura lupului

 

12.Bauturi :

-       benefice : cafea (normal, decofeinizata), ceai verde

-       neutre : bere, apa carbogazoasa, sifon, vin (rosu, alb)

-       de evitat : bauturi distillate, sifon dietetic, ceai negru (normal, decofeinizat), bauturi acidulate energizante (cola, Fanta, pepsi, sprite, etc)

Planul nutritional al grupei sanguine B3

Planul nutritional al grupei sanguine B3

(Nomadul)

 

 

Generalitati :

-       echilobrat

-       sistem digestive tolerant

-       flexibil in adoptarea dietei

-       alimentatie specifica : lactate

-       destresare prin creativitate

-       petru mentinerea echilibrului functional este necesara echilibrarea mentala cu cea fizica

 

          Cei cu grupa sanguine B3 sunt personae sunt in general personae robuste, rezistente, care au o toleranta mare la majoritatea bolilor comune, chiar si a celor grave (cum ar fi afectiunile cardiac sau cele oncologice) pe care le vor depasii cu bine. Insa au o predispozitie aparte la afectiunile rare ale sistemului imunitar, cum ar fi sclerozele multiple, lupus eritematos sau oboseala cronica.

          Specificitatea grupei sanguine B3 este varietatea alimentara mare pe care o pot adopta. Totusi alimentele care influenteaza cel mai mult cresterea in greutate a celor cu grupa sanguine B3 sunt : porumbul, hrisca, lintea, arahidele si semintele de susan. Aceste alimente contin o lectina, care la grupa sanguine B3, influenteaza negative eficienta metabolismului ducand la consum excesiv de energie (oboseala), aditie de apa si hipoglicemie.

 

Alimente care favorizeaza cresterea in greutate :

 

-       porumb : inhiba eficienta insuluinei, diminueaza metabolismul

-       linte : inhiba absorbtia nutrientilor, diminueaza metabolismul, scade glicemia

-       arahide : diminueaza metabolismul, scade glicemia

-       seminte de susan : limiteaza metabolismul, determina hipoglicemie

-       hrisca : scade functia digestive, scade glicemia

-       grau : diminueaza functiile metabolice si digestive, stimuleaza formarea tesutului adipos, inhiba eficienta insulinei

 

Alimente care favorizeaza scaderea in greutate :

 

-       legume verzi, caren, oua, ficat, produse lactate cu continut redus de grasimi : favorizeaza functiile metabolice

 

1.     Carne :

-       benefice : miel, oaie, iepure, vanat

-       neutre : carne de vita (macra si tocata), bivol, ficat, fazan, curcan, carne de vitel

-       de evitat : costita, carne de pui, gaina de tara, potarniche, gasca, sunca, inima, carne, de porc, prepelita, rata

 

2.     Peste :

-       benefice : cod, platica, macrou, biban oceanic, stiuca, sardine, pastrav, scrumbie, calcan, sturion, icre de sturion, caviar

-       neutre : ton, bluefish, crap, hering, pastrav curcubeu, rechin, biban argintiu, biban alb, somon, peste cu carne alba

-       de evitat : ansoa, baracuda, biban albastru, scoici, crab, raci, tipar, broaste, homar, midi, caracatita, stridi, biban de mare, creveti, melci,

 

3.     Produse lactate si oua :

-       oua : 3-4 oua/saptamana

-       benefice : branza feta, branza de capra, lapte de capra, mozzarella, branza ricotta, lapte (pana in 3% grasime), iaurt, kefir,

-       neutre : unt, lapte batut, camembert, cazeina, branza mixta, branza telemea, branza cu smantana, Schweitzer, parmezan, branza de soia, lapte de soia, zer, lapte integral

-       de evitat : blue cheese, inghetata, string cheese

 

4.     Uleiuri si grasimi :

-       benefice : ulei de masline

-       neutre : ulei de ficet de cod, ulei de seminte de in

-       de evitat : ulei de porumb, ulei de seminte de bumbac, ulei de arahide, ulei de sofran, ulei de susan, ulei de floarea soarelui

 

5.     Nuci si seminte :

-       benefice : nu exista

-       neutre : unt de migdale, migdale, nuci braziliene, castanet, nuci, nuci macadamia, nuci pecan

-       de evitat : acaju, alune, fistic, arahide, unt de arahide, unt de floarea soarelui, seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac, seminte de mac, unt de susan

 

6.     Legume :

-       benefice : fasole (mare, lima, navy), sfecla, varza (chinezeasca, rosie, alba), morcovi, conopida, broccoli, vinete, nap, fasole lima, mustar, patrunjel, pastarnac, ardei (verzi, rosi, galbeni), cartofi dulci, varza de bruxelles,

-       neutre : fasole (verde, cu boabe late, rosie, saltareata, cataratoare, alba), mazare (verde, pastai), sparanghel, muguri de bambus, telina, cicoare, castravete, papadie, marar, andive, chimen dulce, usturoi, ghimbir, hrean, zucchini, guile, praz, laptuci, ciuperci, ceapa (verde, rosie, galbena), cartofi (rosi, albi), arpagic, alge, spanac, dovlecel,

-       de evitat : fasole (pinto, domestica), linte (verde, rosie), mazare neagra, anghinare (domestica, de Ierusalim), avocado, porumb, dovleac, rosi, masline (toate tipurile), tofu

 

7.     Cereale si paine :

-       benefice : mei, tarate de ovaz, faina de ovaz, orez expandat, tarate de orez, secra alba, paine de orez brun, paine de mei, faina de orez

-       neutre : crema de orez, faina de cartofi, granola, paine fara gluten, paine hiperproteica fara grau, lipie, paine din tarate de ovaz, paine de secara alba, paine de seminte de soia, faina graham, basamati de orez, orez brun, orez alb

-       de evitat : orz, hrisca, fulgi de porumb, faina de porumb, secara, cereale combinate, grau decorticate, tarate de grau, germeni de grau, produse din grau, produse din faina de porumb, paine de secara 100%, fulgi de secara, paine din grau integral, faina de grau arnaut, faina de cus-cus, faina de orez, faina cu gluten, faina de grau, faina de secara, orez salbatic

 

8.     Fructe :

-       benefice : banana, merisor, ananas, papaya, struguri (negri, verzi, rosi), prune

-       neutre : mere, caise, mure, affine, cirese, coacaze, curmale, smochine, agrise, grapefruit, mandarine, guava, kiwi, stafide, lamai, mango, pepene (galben, rosu), piersici, portocale, pere, prune uscate, zmeura, capsuni

-       de evitat : nuci de cocos, curmale japoneze, rodii, rubarba, carambola

 

9.     Sucuri :

-       benefice : varza, merisor, struguri, papaya, ananas

-       neutre : mar, cidru de mere, caise, morcov, cirese negre, castravete, telina, grapefruit, portocala, apa cu lamaie, suc de legume conform legumelor si fructelor premise

-       de evitat : rosia

 

10.Mirodenii si condimente:

-       benefice : ardei rosu, curry, ghimbir, hrean, patrunjel

-       neutre : anason, busuioc, dafin, sirop de orez brun, chimen, roscova, arpagic, ciocolata, cuisoare, coriandru, chimion, marar, usturoi, miere, sirop de artar, menta, mustar uscat, nucsoara, oregano, boia de ardei, piper boabe, cuisoare, rozmarin, sofran, salvie, sare, cimbru, sos de soia, zahar brun, tarhon, vanilie, otet balsamic, otet de vin, gem (din fructele premise), maioneza, mustar, muraturi cu marar, muraturi, condiment picante

-       de evitat : cuisoare englezesti, esenta de migdale, malt de orz, scortisoara, amidon de porumb, sirop de porumb, gelatin simpla, piper negru macinat, piper alb, ketchup

 

11.Ceaiuri de plante :

-       benefice : ghimbir, ginseng, radacina de lemn dulce, patrunjel, menta, Frunze de zmeura, macese, salvie

-       neutre : brusture, iarba matei, ardei rosu, musetel, papadie, echinaceea, soc, ceai verde, paducel, voronic, menta, dud, iarba sfantului Ioan, ulm alunecos, Frunze de capsun, valeriana, verbena, mesteacan alb, scoarta de stajar alb, coada soricelului, stevie galbena

-       de evitat : aloe, podbal, matase de porumb, schinduf, gentiana, hamei, tei, lumanarica, rubarba, traista ciobanului, gura lupului

 

12.Bauturi :

-       benefice : ceai verde,

-       neutre : bere, cafea (normal, decofeinizata), ceai negru decofeinizat, ceai negru, vin rosu si alb

-       de evitat : bauturi distillate, apa carbogasoasa, sifon (normal si dietetic), bauturi energizante carbogasoase (cola, pepsi, Fanta, sprine, etc)

 

Majoritatea persoanelor cu grupa sanguine B3, rezista foarte bine la stres, deoarece au capacitatea de a se adapta usor la situatii limita sau situatii noi. Sunt mult mai putin combative decat cei cu grupa sanguine O1, dar mult mai rezistenti la efortul fizic decat cei cu grupa sanguine A2. Exercitiul fizic ideal pentru cei cu grupa sanguine B3 este sportul competitional, dar ei se simt in mediul lor in orice tip de activitate care implica miscarea.

 

              

Arhivă

Link1 | Login | Link3

Copyright © 2013 Terapii Complementare Mixte. All Rights Reserved.