Terapii Complementare Mixte

TERAPII COMPLEMENTARE, MEDICINA ALTERNATIVA

header_img

Tratarea Alergiilor

ALERGIILE

 

           “Alergia este o reactie anormala, disproportionata, exagerata si excesiva a sistemului imunitar al unui organism, fata de antigene exogene care sunt bine tolerate de subiectii normali. Alergia este o reactie de hipersensibilitate a unui organism, initiata prin mecanisme imunologice. Alergia (reactia) poate fi mediata prin anticorpi sau prin celule ale sistemului imunitar” (ro.wikipedia.org).

            Insa, din pacate, deseori suntem dependenti de alimente la care avem alergie. Reactiile la ele pot merge de la stari de oboseala inexplicabile, la buze umflate, mancarimi pe piele sau simptome si mai grave, care pot duce chiar la deces. Ce alimente consumati zilnic, care nu va fac bine? Este o intrebare buna, cu care puteti incepe, cand discutam despre alergiile alimentare. Alergiile alimentare pot sa apara la orice varsta, inclusiv in cazul unor alimente pe care le mancati fara probleme in trecut.

          Prin alimentatie echilibrata putem preveni sau chiar combate alergiile. De exemplu, pentru preperarea salatelor putem folosi arpagic (eu prefer fara seminte), kumquat (fruct tropical din familia citricelor cu gust fin, acrisor si coaja cu forme de solzi) pe care il tai in felii subtiri, fiind bogat in vitamin C. Asta ajuta flora intestinala si ofera uleiuri esentiale, iar arpagicul este un foarte bun protector. Alergenii alimentari sunt de obicei proteine partial digerate. La contactul dintre alimente si celulele mastocite ale tractului digestiv se elibereaza histamina, ca atunci cand aveti alergie la fan, dar asta se intampla in tractul gastro-intestinal si are consecinte in zone mult mai indepartate (de exemplu gandirea tulbure sau ingrasarea). Cand mancam un aliment la care suntem alergici sau sensibili, corpul nostru raspunde cu o descarcare de adrenalina si cortisol. Temporar, aceasta ne da senzatia de energie. Apoi urmeaza inevitabila cadere care ne lipseste de energia reala. Si asa ajungem dependenti de alimentele care ne fac rau.

          Probabil ca alergiile alimentare dateaza din preistorie, dar termenul in sine, este relativ nou si dateaza din 1906, cand medicul vienez Clemens von Pirquet a “inventat” cuvantul alergie, pentru a definii simptomele pacientilor care reactioneaza la alergeni exteriori, inclusive cei alimentari. De-a lungul secolelor alergiile alimentare au fost probabil diagnosticate gresit, ca boli cu diferite alte cauze. Cu ce ne confruntam asadar, cu alergii sau cu intoleranta ?

          Pentru ambele situatii un ingredient essential sunt Galbenele (Calendula Officinalis) pe care le voi folosi in retete ceva mai tarziu. Orice aliment poate cauza alergii. Pana la 20% din populatia din diverse zone ale lumii crede ca are alergii alimentare, dar numai 1-2% dintre oameni au asa ceva cu adevarat. Totusi, se estimeaza ca, la nivel global sunt aproximativ 200 de milioane de suferinzi de diverse forme de alergie. Dar si milioane de oameni cu alergii sunt diagnosticati gresit. Li se prescriu antidepresive, sau medicii ii ignora pur si simplu fiindca simptomele par aleatorii. Puteti face analize de sange care arata alergiile majore insa este posibil ca unele sensibilitati sa nu fie detectate.

           Daca nu este vorba de alergii care implica sistemul imunitar, alte cauze ale intolerantei la alimente ar putea fi numai enzime deficitare. In acest scop trebuie sa consumam alimente amarui precum papadia, salata sau chiar anghinarea. Folosim alimente amarui in locul anzimelor digestive, cu exceptia cazurilor genetice de lipsa de enzime. Distrugerea florei poate fi cauzata si de medicamente ca aspirina sau alte antiinflamatoare, sau de afectiuni ale ficatului care pot fi combatute cu schizandra (Schizandra Chinensis – planta originala din China ; se mai numeste si Wu Wei Zi sau “fructul cu cinci gusturi” – MTC). Flora poate fi distrusa si in urma unei crize de gastroenterita. In asemenea cazuri trebuie sa cautam o toximfectie recenta. Problemele de acest fel se remediaza folosind spanac, care curata tractul intestinal inferior. Sucul de spanac se consuma pe stomacul gol, 75 – 100 ml de trei ori/zi sau de cate ori doriti, pana cand vedeti ca puteti consuma o gama larga de alimente.

 

SIROP ANTIALERGIC :

 

         Dupa cum am spus, se estimeaza ca peste 200 de milioane de oameni sufera de alergii de toate felurile, si multi alti de diverse sensibilitati. Medicina alopata nu poate explica asta si nici nu incearca. Fireste medici prescriu imediat medicamente care combat simptomele. Insa acestea au efecte secundare si pot crea probleme si mai mari. Eu prefer tratamentele naturale fara reactii periculoase.

         Dintre plantele foarte bune in tratarea alergiilor sunt Ghimbirul si Lemn dulce indian. Dar cel mai bine, voi prezenta sapte categorii de plante care combat alergiile si/sau sensibilitatile alimentare, din care puteti alege intre cinci si sapte plante care vi se potrivesc :

         1.  Plantele emoliente. Printre ele, fireste, Lemn dulce indian (Glycyrrhiza Glabra), pe care puteti sa il luati sub forma de capsule, sau prin administrare de puldere sublingual, pentru ulcer. Insa daca aveti probleme cardiace, retentie de apa sau nu va place, puteti renunta la el inlocuindu-l cu Galbenele (Calendula Officinalis).

         2.  Plantele curative, care ne ajuta sa remediem un dezechilibru indelungat. Galbenelele sunt foarte bune si pentru asta.

         3.  Plantele care refac flora intestinala. Din aceasta categorie putem alege Cretusca (Filipendula Ulmaria).

         4.  Plantele care reduc reactiile alergice : frunzele de Urzica (Urtica Dioica), Captalanul (Petasites Hybridus), sau chiar Albitie (Mimosa – Arborele de matase).

         5.  Plantele care stimuleaza activitatea ficatului si a stomacului, si cresc si imunitatea : frunzele de Anghinare (Cynara Scolymus), Armurariul (Silybum Marianum) sau Mahonia (Mahonia Aquiforium). Daca nu va place gustul lor amarui, puteti alege Menta (Mentha Piperita), de asemenea foarte buna pentru ficat.

         6.  Plantele care ajuta vezica biliara : Radacina de Ghimbir (Zingiber Officinale) sau Mahonie (Mahonia Aquiforium), frunzele de menta sau de anghinare.

         7.  Plante antiinflamatoare : galbenelele, musetelul sau chiar batata salbatica.

 

         Vedeti cum aceleasi plante se regasesc in mai multe din cele sapte categorii, asadar nu aveti nevoie de prea multe ingrediente in prepararea siropului. Toate se pun in apa :

-       Galbenele

-       Mahonia

-       Cretusca

-       Frunze de Anghinare

-       Frunze de Urzica

         Se pun in 5 l de apa. La aceasta cantitate de apa se pun cam 300g din fiecare planta. Se lasa la foc mic pana se reduce la jumatate (cca 2.5 l), pentru asta se lasa la fiert cca 2 ore (cu capac). La final se strecoara, si se va pune intr-un vas curat. La fiecare doua cesti se adauga o jumatate de casca de glicerina vegetala (pe care o procurati cu usurinta din comert). Este o substanta grozava care incalzeste si nu contine zahar, chiar daca este dulce, si este mai usor de digerat decat tincturile cu alcool. Acest suc se poate pastra doua luni la frigider. Doza recomandata este de o lingura pe zi. Va va diminua simptomele de alergii alimentare.

 

12 pasi pentru refacerea florie intestinale :

 

        - incercati sa consumati un aliment suspect timp de patru zile, in a cincea zi cand va treziti, luati-va pulsul. Consumati apoi acelasi aliment fara altceva si stati linistit. Dupa cinci minute luati-va din nou pulsul, Daca este mai rapid sau mai lent cu 5-7 b/min, poate fi semn ca aveti sensibilitate sau alergie la acel aliment. Observati si alte simptome cum ar fi febra, indigestia si durerile de cap, sau vedeti daca va simtiti surescitati, amortiti, furiosi sau chiar tristi;

       - evitarea alimentelor suspecte cel putin trei saptamani. Asta insemna sa nu consumati nici macar un gram din ele. Apoi consumati foarte mult la o masa si vedeti efectele. Metoda se numeste “provocare”;

       - al reilea pas este cel al rotatiei. Alternati alimentele sigure, in loc sa consumati mereu aceleasi alimente;

       - stimularea ficatului, cu ajutorul papadiei, al complexului de vitamine B si  al antioxidantilor. Puteti consuma coenzima Q10, intalnita in multe alimente;

       - protejarea tractului gastro-intestinal cu siropuri de plante si cu banana, daca nu aveti intoleranta la ele;

       - reducerea reactivitatii sistemului imunitar, reducand zaharul si luand 400 mg de magneziu/zi, acizi grasi esentiali si plante precum urzica sau albitia;

      - stimularea imunitatii si a acizilor sanatosi din stomac cu ajutorul plantelor amarui;

      - aceleasi plante amarui si radacina de ghimbir, stimuleaza vezica biliara, de care avem nevoie pentru a optimiza digestia si imunitatea organismului;

      - stimularea florei prin consum de fibre vegetale (din legume), probiotice si Frunze de Anghinare. Glucoza si fructoza din ceapa hraneste bacteriile bune si nu sunt transformate in zahar prin digestive;

      - consumati plante care regleaza dezechilibrele din tractul intestinal. Eu folosesc  Galbenelele in acest sens. Alte plante folositoare sunt cele cu rol antiinflamator precum Musetelul si Lemnul dulce Indian;

      - folositi propria judecata pentru a va imbunatatii reactia la alimente;

Tratarea Depresiei

CONTROLAREA DEPRESIEI

       S-a demonstrat in urma studiilor efectuate ca, tincturile ca si medicamentele au acelasi efect clinic in tratarea depresiei. Un bun remediu in depresie este Sunatoarea. Comisia germana Emonograph a stabilit ca Tinctura de Sunatoare nu are contraindicatii pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, deci nu exista nici un motiv pentru a nu putea fi folosita in aceasta perioada. Dar, medicina ayurvedica prefera alte remedii pentru a evita interactiunea intre sunatoare si imunodeprimante, unele medicamente pentru SIDA sau pilule contraceptive orale. Se pare ca dureaza intre 8-10 saptamani pana se simte beneficiile miraculoase ale plantei. E un factor important in medicina naturista, faptul ca aceste plante sunt la fel de eficiente ca un medicament.. Exista cazuri in care rezultatele sa pot vedea in 4-6 saptamani, cu foarte putine probleme, si acelea erau minore..

       Sebastian Kneipp (pastor si medic), a numit sunatoarea “parfumul lui Dumnezeu”.

        Suferinzi de depresie se pare ca au un nivel scazut de acid folic, care duce in timp la scaderea secretiei de serotonina. Serotonina deriva din Triptofan (aminoacid esential), care se gaseste in anumite alimente cum ar fi naut, ovaz, banane, curmale deshidratate, branza de vaci, iaurt, carne si peste. O modalitate simpla de a asimila triptofanul este 5-HTP dinseminte de Griffonia Simplicifolia. Mai multe studii arata ca 5-HTP este eficient in cazul depresiilor de sezon, cunoscute si drept “melancolia de iarna”. Doza potrivita de 5-HTP este de 50-100 mg/zi, dar asociate cu un regim alimentar adecvat sau alte plante, si completat de antidepresivele natural. Studiile arata ca orice facem ca sa ne crestem stima de sine creste si nivelul serotoninei.

 

         TINCTURI PENTRU BUNA DISPOZITIE :

        Medicina alopata trateaza simptomele, Ayurveda trateaza intregul organism si cauza afectiunii. Tratamentul vine sub forma de ceaiuri, capsule, tincturi si alte remedii naturale. Dar va recomand o combinatie de tincturi pe care le puteti cumpara din magazine sau comanda online pe siturile de specialitate, iar prepararea este foarte simpla :

-       incepem cu Tinctura de Ashwaganda (sau Ginsengul indian) – 85 ml

-       Tictura de Ovaz – 60 ml. Daca sunteti alergic la ovaz sau la gluten, nu va faceti griji, fiindca proteinele nu influenteaza tinctura, iar in acest amestec si in cantitatea prescrisa, nu este considerat alergen. Tinctura de ovaz este un excelent relaxant, ovazul trebuie insa recoltat cand este plin de seva (in cazul in care preparati singuri tinctura).

-       Tinctura de Isop – 60 ml. Este una dintre primele plante medicinale descoperite, dar care insa in ultima vreme a fost neglijata.

-       Tinctura de Ginkgo Biloba – 40 ml. Ginkgo Biloba nu este doar pentru stimularea memoriei (desi acest lucru este binevenit in starile de depresie, dar stimuleaza si circulatia si oxigeneaza creierul). De asemenea relaxeaza sistemul nervos.

-       Tinctura de Rozmarin . Amelioreaza digestia si permite absortia acestor tincturi. De asemenea arde grasimile din sange, colesterolul.

 

Se toarna amestecul intr-o sticla inchisa la culoare (albastra sau bruna). Femeile insarcinate pot lua tinctura de Ginkgo fara colchicine (alcaloid din grupa derivatelor tropolon), desi, in caz de sarcina si depresie as renunta complet la Ginkgo, inlocuind aceasta parte din reteta cu Tinctura de Ovaz. Se ia o lingura din aceasta tinctura dupa ce se agita bine, intr-un pahar cu apa de 250 ml si se consuma. Este mult mai concentrata tinctura decat ceaiul. Se consuma dupa mese, de patru ori pe zi, maximum 4 saptamani.

 

MASURI PREVENTIVE

          Cei suferinzi de depresie au o aciditate gastrica scazuta, astfel suplimentele patrund greu in organism. Depresia afecteaza functiile digestive. Un truc pentru succesul terapiei este cresterea aciditatii gastrice cu tonice amarui digestive, cum ar fi salatele de varza rosie si anghinare inainte de masa. Asociate cu depresia sunt pierderile de calciu, magneziu, potasiu si fier. Un alt factor precursor posibil in declansarea depresiilor sunt alergiile alimentare. Alimentele care provoaca alergii, sunt lactatele, ouale, soia, graul si toti aditivi, conservantii si coloranti sintetici. Se pare ca au legatura cu depresia. Daca vreti sa abordati depresia din perspectiva nutritionala, incepeti cu o alimentatie variata, bogata in acid folic. Alimentele organice de sezon, legumele verzi, semintele germinate, fasolea, morcovul, dovleacul, sfecla rosie, ardeiul capia, orezul brun si cerealele integrale. Eliminati cofeina cu exceptia ceaiului verde. Cantitati mari de cofeina din ceai, cafea, ciocolata si sucuri carbogazoase, va priveaza de vitaminele necesare si va afecteaza glicemia, accentuandu-va depresia.. Evitati mancarurile bogate in zahar si faina alba si completati meniul cu legume si salate, cu suc de lamaie si usturoi, evitand untul topit si dresingurile grele din comert. Consumati alimente cu nivel ridicat de vitamin B, ca sparanghelul, legume verzi si alte cereale, ca mei, amaranth (pseudocereala originala din Peru), quinoa (cereala foarte bogata in vitamine si minerale) si hrisca. Principalele suplimente naturale sunt SAM-e, L-tyrosine, D-fenilalanina si L-teanina. SAM-e este recomandat si pentru durerile de articulatii, dar este destul de scump. Este un bun energizant, dar pentru un ficat sanatos necesarul este de 8 g/zi.

         Unul dintre primii pasi de a scapa de depresie, este sa acceptati adevarul. Nu este un esec sa recunosti depresia si sa decideti sa luati masuri. Daca sunteti intr-o depresie si vreti sa luati masuri, incercati tratamentele despre care am vorbit. Incercati lucruri simple, cum ar fi sa va imbracati in rosu sau albastru, fiindca sunt culori care aduc buna dispozitie. Poate suna superficial, dar mici schimbari ca acestea fac totul. Plimbarile in natura sunt deosebit de benefice in echilibratrea psiho-emotionala. Si nu uitati ca sunt oameni intr-o stare mai grava decat a voastra, care s-au salvat pe cale naturala.

 

Planul nutritional al grupei sanguine AB4

Planul nutritional al grupei sanguine AB4

(Enigmaticul)

 

Generalitati :

-       cea mai mare adaptabilitate la schimbarile de mediu si dieta

-       sensibilitate digestive

-       capacitate imunitara mare

-       adaptabilitate la stress prin spiritualitate, exercitiu fizic si energie creatoare

-       un mister evolutionist

 

        Grupa sanguine AB4 are mai putin de 1000 de ani vechime (2-5 % din populatia lumii).

 

Alimente care favorizeaza cresterea in greutate :

-       carnea rosie : slab digerata, se deoziteaza sub forma de grasimi si este toxica tranzitului intestinal

-       fasolea (mare, lima) : inhiba eficienta insuluinica, determina hipoglicemia, incetineste rata metabolica

-       seminte de porumb, hrisca, grau : determina hipoglicemie, diminueaza metabolismul

 

Alimente care favorizeaza scaderea in greutate ;

-       tofu : mentine metabolismul

-       produse marine : mentin metabolismul

-       produse lactate : normalizeaza productia de insulin

-       legume verzi : normalizeaza metabolismul

-       ananas : favorizeaza digestia, stimuleaza peristaltismul intestinal

 

 

1.     Carne :

-       benefic : miel, oaie, iepure, curcan

-       neutre :ficat, fazan

-       de evitat : carne de vita (macra si toccata), bivol, carne de pui, gaina de tara, rata, gasca, carne de porc, carne de vitel, carne de vanat, mezeluri, inima, potarniche, prepelita

 

2.     Alimente marine :

-       benefic : cod, biban oceanic, macrou, sturion, stiuca, sardine, pastrav, scrumbie, melci

-       neutre : bluefish, crap, caviar, hering, midie, scoici, rechin, biban argintiu, calmar, peste spade, somn, biban (alb, galben), somon

-       de evitat : ansua, barracuda, biban cu branhii albastre, moluste, scoici de mare, crab, rac, tipar, platica, broasca, hering murat, calcan, caracatita, stride, biban marin, creveti

 

3.     Produse lactate si oua :

-       oua : 3-4/saptamana

-       benefic : branza de capra, branza ricotta, iaurt, branza fete, branza farmer, lapte de capra, smantana acra (degresata), kefir, mozzarella

-       neutre : cazeina, branza cu smantana, branza telemea, branza mixta, branza de soia, lapte de soia, zer

-       de evitat : branza Americana, blue cheese, unt, lapte batut, camembert, inghetata, parmezan, lapte integral

 

4.     Uleiuri si grasimi :

-       benefice : ulei de masline

-       neutre : ulei de canola, ulei de ficat de cod, ulei de seminte de in, ulei de arahide

-       de evitat : ulei de porumb, ulei de seminte de bumbac, ulei de sofran, ulei de susan, ulei de floarea soarelui

 

5.     Nuci si seminte :

-       benefice : castanet, arahide, unt de arahide, nuci,

-       neutre : unt de migdale, migdale, nuci braziliene, acaju, nuci macadamia, nuci de pignola )pin), fistic

-       de evitat : alune, seminte de dovleac, unt de susan, seminte de susan, seminte de mac, unt de floarea soarelui, seminte de floarea soarelui

 

6.     Legume :

-       benefice : fasole rosie, fasole pinto, fasole navy, linte verde, soia, sfecla, frunze de sfecla, castravete, broccoli, conopida, telina, pastarnac, papadie, vinete, patrunjel, usturoi, nap, mustar verde, ciuperci, cartofi dulci, tofu,

-       neutre : fasole (cu boabe late, aramie, Nordica, verdesaltareata, cataratoare, alba), linte (domestica, rosie), mazare (verde, pastai), asparagus, muguri de bambus, varza (rosie, alba), chimion, cicoare, coriandru, varza chinezeasca, chimen dulce, ghimbir, hrean, guile, praz, laptuci, ciuperci (toate tipurile), morcovi, masline (verzi, grecesti, spaniole), ceapa (verde, rosie, galbena), cartofi (rosi, albi), dovleac, andive, alge, spanac, varza de bruxelles, dovlecel, sfecla, rosi, ridichi, castan de apa, zucchini

-       de evitat : fasole neagra, fasole mare, fasole lima, mazare neagra, anghinare (domestica, de Ierusalim), avocado, porumb (alb, galben), fasole lima, masline negre, ardei (verzi, rosi, galbeni), ridichi

 

7.     Cereale si paine :

-       benefic : mei, tarate de ovaz, boabe de secara, faina de ovaz, tarate de orez, orez expandat, secara alba, paine de orez brun, mei, paine de secara, paine din grau germinat, paine din faina de soia, faina de ovaz, faina de orez, faina de secara, faina din grau germinat, basamati de orez, orez (brun, alb, salbatic)

-       neutre : amaranth, orz, crema de orez, crema de grau, faina de cartofi, cereal combinate, fulgi de soia, tarate de grau, germeni de grau, paine fara gluten, lipie, paine policerealiera, paine din secara alba, paine din grau integral, faina de cus-cus, faina de grau arnaut, faina graham,

-       de evitat : hrisca, fulgi de porumb, faina de porumb, paine din porumb, paste fainoase cu anghinare, faina de orz

 

8.     Fructe :

-       benefice : cirese, merisor, smochine (uscate, proaspete), struguri (verzi, negri, rosi), ananas, grapefruit, kiwi, lamai, agrise, prune (negre, verzi, rosi)

-       neutre : mere, tei, caise, mure, affine, coacaze, curmale, pepene (toate tipurile), capsuni, mandarine, piersici, papaya, pere, patlagina, prune uscate, stafide, smeura

-       de evitat : banana, nuci de cocos, guava, mango, portocale, curmale japoneze, rodi, rubarba

 

9.     Sucuri :

-       benefice : varza, morcov, telina, cirese negre, merisor, struguri, papaya

-       neutre : mar, cidru de mere, caise, castravete, grapefruit, ananas, prune uscate, apa cu lamaie, suc de legume si fructe (din cele premise)

-       de evitat : portocala

 

10.Mirodenii si condimente :

-       benefic : curry, usturoi, hrean, atrunjel,

-       neutre : agar, busuioc, dafin, sirop de orez brun, menta, salvie, mustar uscat, nucsoara, ardei, ardei capia, sirop de orez, rozmarin, sofran, vanilie, sare, cimbru, sos de soia, zahar brun, tarhon, turmeric, otet de vin rosu, otet de cidru de mere, otet balsamic gem (din fructele premise), maioneza, mustar, ,

-       de evitat : cuisoare englezesti, esenta de migdale, anason, malt de orz, amidon de porumb, otet alb, sirop de porumb, piper negru, piper boabe, boia de ardei, ketchup, muraturi,

 

11.Ceaiuri de plante :

-       benefice : echinaceea, brustura, musetel, ghimbir, paducel ginseng, ceai verde, radacina de lemn dulce, macese, Frunze de capsun

-       neutre : iarba matei, ardei rosu, papadie, soc, voronic, dude, patrunjel, menta, Frunze de zmeura, salvie, iarba sfantului Ioan, ulm alunecos, valeriana, verbena, mesteacan alb, scoarta de stajar alb, coada soricelului, sta=evie galbena

-       de evitat : aloe, podbal, matase de porumb, gentian, hamei, tei, lumanarica, trifoi rosu, rubarba, traista ciobanului, gura lupului

 

12.Bauturi :

-       benefice : cafea (normal, decofeinizata), ceai verde

-       neutre : bere, apa carbogazoasa, sifon, vin (rosu, alb)

-       de evitat : bauturi distillate, sifon dietetic, ceai negru (normal, decofeinizat), bauturi acidulate energizante (cola, Fanta, pepsi, sprite, etc)

Arhivă

Link1 | Login | Link3

Copyright © 2013 Terapii Complementare Mixte. All Rights Reserved.